Amfit Start  /  Oferta  /  Fat

Fat

FAT% - pomiar tkanki tłuszczowej

Otyłość, której istotą jest nadmiar tkanki tłuszczowej wiąże się z nadciśnieniem, chorobami serca, cukrzycą, pewnymi rodzajami nowotworów, bezpłodnością itp. Ilość tkanki tłuszczowej, która przekroczy 30% u mężczyzn i 35% u kobiet, świadczy o otyłości. Zbyt niski poziom tłuszczu nie jest korzystny dla ustroju. Tkanka tłuszczowa spełnia ważną rolę: chroni organy wewnętrzne, pomaga w regulacji ciepłoty ciała, przechowuje witaminy, stanowi materiał energetyczny. 
 
Złudne kilogramy
Przyzwyczailiśmy się kontrolować stan naszego ciała przy pomocy tradycyjnych wag, jednak sam ciężar nie jest dobrym wskaźnikiem. To nadmiar tkanki tłuszczowej stanowi prawdziwe zagrożenie dla zdrowia! Odchudzając się należy pamiętać, że właściwym celem diety i wysiłku fizycznego jest redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej.
Szybko działające "cudowne diety" obniżają ciężar ciała kosztem mięśni i odwodnienia ustroju. Takie diety najmniej szkodzą zasobom tłuszczu i  mają niewiele wspólnego ze zdrowym odcudzaniem.  Dietetyk  i instruktorzy w fitness klubie Amfit pomogą systematycznie kontrolować % zawartość tkanki tłuszczowej podczas zdrowego, skutecznego odchudzania.


Wahania pomiarów w ciągu dnia

Waga Tanita  w fitness klubie Amfit służy odchudzającym  do systematycznej kontroli  procentowej zawartości tkanki tłuszczowej w ustroju. Urządzenie wykorzystuje technikę BIA (Bioelectrical Impedance Analysis), która ocenia skład ciała wysyłając słaby, bezpieczny prąd przez tkanki. Prąd przechodzi swobodnie przez płyny zawarte w tkance mięśniowej lecz natrafia na trudności gdy przechodzi przez tkankę tłuszczową. Wagi Tanita wykorzystują pomiary tego oporu aby obliczył skład ciała. Skład ciała zostaje obliczony po wprowadzeniu danych: wysokości ciała, płci i wieku oraz po zmierzeniu oporu elektrycznego ciała.
Dobowe zmiany stopnia nawodnienia organizmu wywierają wpływ na tkankę tłuszczową a przez to na wynik pomiarów. Wahania stanu nawodnienia są zjawiskiem fizjologicznym i zależą między innymi od: sposobu odżywiania, aktywności fizycznej, pory dnia. Na przykład: jeżeli pomiar tkanki tłuszczowej wykonywany jest zaraz po kąpieli lub po wysiłku fizycznym, to wynik może być niższy niż zazwyczaj. Po posiłku, po przebudzeniu pomiar może być zawyżony. Charakterystyka tkanki tłuszczowej często zmienia się w cyklu menstruacyjnym, w wyniku choroby oraz po nadmiernym spożyciu alkoholu.
Generalnie, najmniejsze zmiany ciężaru ciała i stopnia uwodnienia organizmu są w godzinach wczesno-wieczornych (co najmniej dwie godziny po posiłku). Jest to zalecany czas do pomiaru tkanki tłuszczowej. Jeżeli rozkład dnia nie pozwala na taki pomiar, należy wybrać inny, ale stały czas pomiaru. Przestrzeganie taj zasady pozwoli na dokładną i porównywalną kontrolę poziomu tkanki tłuszczowej.